Opera in the 21st century (4)

Dutch text  (English summary)
  
- PAUL OP 6 AUGUSTUS 2009 19:23:36 -

Dit probleem was al duidelijk aanwezig bij Water, waar ik mij ondanks de complexe en uitdagende context als componist toch heer en meester waande over het vertoonde. De voorstelling was absoluut een concept van een kunstenaar, die de omgeving en haar mensen als onderwerp neemt van zijn werk. Ik denk dat tijdens Water een keerpunt heeft plaatsgevonden waar Yo! Opera zich is gaan beseffen dat er een conflict bestond in haar uitgangspunten.

Yo! Opera begon aan dit project met het idee de componist en zijn innovatieve kracht te stimuleren door nieuwe contexten en mogelijkheden aan te dragen. Na de daadwerkelijke ervaring met repetities en uitwisseling met de kinderen en de school kan ik me herinneren dat Anthony tegen mij zei vlak voor de premiere van Water ' Paul, we hebben een enorme fout begaan door de kinderen te instrueren wat ze moeten doen. Dat ga ik nooit meer zo doen. Bij een volgend project gaan zij ons vertellen hoe het moet'. Deze opmerking is heel veelzeggend voor de richting die jullie nu uitgaan.


Lees meer:

Deel 3 door Paul                         Deel 5 door Geert

No comments:

Post a Comment